2009. július 22., szerda

Interjú egy magyar iPhone fejlesztővel

Mindig nagy örömmel tölt el ha magyarokat látok a világban amint elérnek valamit, értékeket tesznek le nemzetközi szinten. Ezzel javítva kicsinyke országunk megítélését.

Ma a Rollercoaster Builder grafika és hangfelelősével Tóth Péter (Brutal) -al történő tegnapi beszélgetésem egy részét olvashatjátok. Ez tényleg csak egy egyszerű beszélgetésnek kezdődött csak a végén vetettem fel hogy mi lenne ha ezt leközölném és beleegyezett.

De az interjú előtt még egy videó az apps-ról melyben hullámvasutat kell építenünk minél megfelelőbb pályával.



(17:21)ZoliKa:
hello
(17:21)Brutal:
szia
(17:22)ZoliKa:
mesélj egy kicsit a programról

(17:22) Brutal:
iPhone-ra fejlesztünk, Rollecoaster Builder címmel ki is adtunk már egy játékot
ma a Lite verzió is elérhető már.
http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=321235106&mt=8
(17:23) ZoliKa:
örülök neki és támogatok minden magyar fejlesztést, nem csak iphone-ra.
hogy gondolod miben tudnék segíteni?
(17:24) Brutal:
hát így elsőre abban, hogy leszeded a Lite-t és nyomsz rá egy ratingot :)
(17:23) ZoliKa:
rendben van :)
(17:25) Brutal:
a fullos verzió már 6.án kikerült, de akkor a litét visszadobta az apple
újból be kellett nyomni
(17:28) Brutal:
furcsa módon tegnap óta elérhető az app lite verziója és 2 5ös, meg 5 egyest kapott a ratingon, ami nekem kicsit gyanús
(17:28) Brutal:
a fullos verzió egészen eddig 13 ratingot kapott
(17:28) Brutal:
abból 11 5öst
szóval valami szemétkedés megy itt úgy sejtem
(17:31) ZoliKa:
megy a belső harc akkor az appstore-on, a 11db ötös értékelés egyáltalán nem rossz.
(17:32) ZoliKa:
most ahogy nézegetem a weboldalatokat egy régi kedvencet véltem felfedezni, ti csináltátok a pannonia rallyt is?
(17:32) Brutal:
igen
(17:32) ZoliKa:
az igen gratulálok
(17:32) Brutal:
köszönöm
ismered korábbról?
(17:33) ZoliKa:
igen leszedtem valamelyik verzsönjét még régebben

(17:36) Brutal:
egyébként az iphonejatekok.blog.hu oldalon már van egy rövid teszt róla
(17:36) Brutal:
de sajnos azt tapasztaltuk, hogy a magyar iPhone-osok nagyon csekély %-a lehet vásárló, mert egyetlen magyar letöltés sincs még
(17:37) ZoliKa:
hát igen...
(17:37) Brutal:
mondjuk egyáltalán az, hogy hány tulaj van itthon... nem lehet túl sok
(17:37) ZoliKa:
sajnos a magyar embereknek sok az a kevés pénz is...
(17:37) Brutal:
még Hong Kongból is van letöltőnk
(17:37) ZoliKa:
ott többen élnek mint Magyarországon :D
(17:38) Brutal:
ja, de én nem hittem volna, hogy oda eljutnak az iPhoneok :)
vagy Kuwait
(17:38) Brutal:
persze lóvé biztos több van...
(17:38) ZoliKa:
mikor kiadták Amerikában, rá 1 hónapra láttam az első iphone-t Magyarországon úgyhogy eljut az mindenhová :D
(17:39) ZoliKa:
magyar piacban nem szabad gondolkodni, sajnos
(17:39) Brutal:
lokalizáció az fix, hogy nem lesz, mert semmi értelme :)
(17:40) ZoliKa:
nem tűnik annyira bonyolultnak hogy ne értsék meg a magyarok :D
(17:40) Brutal:
hát igen, nincs benne sok szöveg eleve
(17:40) Brutal:
így is 2/3ados az usa vásárlói piaca
gyakorlatilag nekik kell készíteni mindent
(17:40) ZoliKa:
nagyon jól látod

(17:41) ZoliKa:
mennyi idő és mennyien lehet összehozni egy ilyen játékot?
(17:41) Brutal:
2en csináljuk
a PRally-t is...
(17:42) Brutal:
ez a Rollercoaster másfél hónap volt, de nem napi 8 órában, hanem 10-11
(17:42) ZoliKa:
az igen, ahoz már kell elszántság
(17:42) Brutal:
ja, de iPhoneos dolgot most abszolút főállásban nyomjuk
(17:42) ZoliKa:
én is programozgatok ( php mysql , html css ) de az ember legnagyobb ellensége saját maga és a lustasága
(17:43) Brutal:
meglátjuk megéri e hosszútávon
(17:43) ZoliKa:
reméljük a legjobbakat
(17:43) Brutal:
van egy Robert Szeleney nevű emberke, aki most adott ki nem régen egy Rope 'n' Fly című játékot,
úgy fest megtollasodik belőle, mert nagyon töltik
hirtelen felkerült az élre a lite meg a fullos is
(17:44) Brutal:
pedig a játék nagyon egyszerű
de mókás
(17:44) ZoliKa:
hát igen az 5let sokat számít
(17:46) ZoliKa:
gondolom hosszútávú fejlesztése ennek a programnak majd az érdeklődés dönti el hogy mennyien töltik le és nem utolsó sorban a pénz amit hoz a konyhára,
de más típusú játék vagy program várható még tőletek?
(17:47) Brutal:
hát az oldalon vannak képek az Ant Wars-ról
a napokban elkészülünk vele
(17:47) Brutal:
ez egy rövidebb lefutású projekt
(17:48) Brutal:
ha van jövője a dolognak, akkor később komolyabbaknak is nekiállunk, mint pl egy rally iPhonera
(17:49) ZoliKa:
na hát az nem lenne rossz, föleg hogy a PRally-ból biztos vannak tapasztalataitok hogy hogy is kéne egy rallys játéknak kinéznie
(17:51) ZoliKa:
na és akkor utolsó kérdés milyen verziók is vannak és a felhasználók mennyiért érhetik el ezeket?
(17:52) Brutal:
van egy teljes verzió 25 pályával és 5 helyszínnel, ami 1.99 dollár, és van egy Lite verzió ami 1 helyszín 5 pálya, és nyilván ingyenes
(17:55) ZoliKa:
szerintem egyáltalán nem drága $1,99 ért és szórakoztató ötletes játéknak látszik, remélem sikeres lesz és akkor az erőt ad nektek mégtöbb játék készítéséhez és híresebbé tenni a magyarokat az iPhone világában
(17:57) ZoliKa:
amúgy mit szolnál hozzá hogyha ezt a beszélgetést ( nem így teljesen nyersen ) de közzétenném a blogon?
(17:59) Brutal:
persze, miért is ne
(18:00) ZoliKa:
oké megbeszéltük

Aki teheti az vegye meg $1,99 mindössze, szerintem nem kérnek érte túl sokat...

Az új programokról híreket a két alkotó Tóth Péter (Brutal) grafikus és hang
valamint Koltai Tibor (Tibber) programozás, tehát az ő oldalukon a dimensiontechnics.com -on találtok.

Nincsenek megjegyzések: